dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska na cellulit

Mimo to, że 13-dniowa dieta kopenhaska jest bardzo trudna do przeprowadzenia, to również pozostaje wciąż skutecznym sposobem by spalić tłuszcz w bardzo krótkim czasie. Pozwala także przestawić procesy metaboliczne organizmu oraz zredukować cellulit. Poznajmy jej najważniejsze założenia i wskazówki.

Niektóre źródła wskazują, że po zaledwie 13 dniach diety kopenhaskiej można zacząć jeść normalnie, bez przybierania na wadze w ciągu 2 lat. Niestety, takich cudów nie ma! Istnieją jednak pewne istotne korzyści z jej zastosowania, zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Coraz częściej zadawane jest również pytanie jak działa dieta kopenhaska na cellulit. Niewątpliwe warto się temu przyjrzeć nieco bliżej.

Na czym polega i jak działa dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska znana jest również jako dieta 13-dniowa lub dieta duńska. Polega ona na czasowym zredukowaniu ilości zjadanych dziennie kalorii i ścisłym trzymaniu się rygorów codziennego jadłospisu. Jej przebieg ma na celu trwałą zmianę metabolizmu organizmu i wpłynięcie na psychikę danej osoby, które powinna zostać umocniona.

Oczywiście, wiele wskazuje na to, że możliwe jest zrzucenie od kilku do kilkunastu kilogramów, jednak nie ten czynnik jest najważniejszy. Pierwsza utrata wagi wynikać będzie z utraty wody i braku dostępności podstawowych składników odżywczych. Właśnie dlatego nie należy tej diety w żaden sposób przedłużać. Ważnym elementem tego sposobu odchudzania jest również wstrząs dla organizmu, który wywołać ma zmiany metaboliczne oraz obkurczenie żołądka. W dłuższej perspektywie powinniśmy jeść mniej, a organizm powinien lepiej radzić sobie z procesami trawienia.

Zastosowanie diety kopenhaskiej

Jeśli zastosujemy się do 13-dniowej diety kopenhaskiej możemy stracić nawet między 7 a 20 kg wagi ciała. Dieta musi trwać dokładnie 13 dni, ani więcej, nie mniej. Dieta związana jest z niezwykle niską kalorycznością wszystkich posiłków w tym okresie, oscylującą około 600 kalorii dziennie.

Ponieważ dieta kopenhaska nie jest właściwie zrównoważona, gdyż brakuje w niej produktów mlecznych, pełnoziarnistych, a także wielu owoców i warzyw, mogą wystąpić niedobory witamin i minerałów, a tym samym silne objawy przemęczenia. Co więcej, można czuć głód przez cały czas jej trwania, a także organizm będzie bardziej podatny na choroby. Z tego powodu dieta kopenhaska nie jest przeznaczona dla każdego. Z całą pewnością nie mogą jej stosować osoby przewlekle chore, kobiety w ciąży, karmiące matki, osoby starsze czy dzieci.

Dieta kopenhaska na cellulit

Szybkie efekty działania diety wiązać się będą również z kwestiami oczyszczenia organizmu, a także redukcji tkanki podskórnej. Wiele wskazuje na to, że ten sposób odchudzania pozytywnie wpływa również na kwestię walki z cellulitem. Najważniejszym czynnikiem jednak nie będą szybkie i spektakularne efekty wygładzenia skóry na udach, ale zmiany metaboliczne oraz zmodyfikowany sposób żywienia. Oczekiwane efekty zależeć będą od bardzo wielu czynników, a w szczególności od osobniczych cech danego człowieka oraz wyjściowego stanu zmian cellulitowych.

Zasady działania diety kopenhaskiej

Oto kilka zasad, których należy przestrzegać w trakcie trwania tej diety:

  1. Należy pamiętać, że w trakcie diety nie można pić alkoholu, spożywać słodycze i stosować gum do żucia lub dowolnego innego dodatkowego jedzenia,. W przypadku złamania tych reguł należy natychmiast przerwać taką procedurę, gdyż nie będzie ona skuteczna, a jedynie można narazić się na utratę zdrowia. Cała ciężka niestety zostanie zniweczona, ponieważ organizm otrzyma ulgę i nie zmieni swoich mechanizmów działania.
  2. W przypadku niedokończenia diety kopenhaskiej nie można do niej wracać ponownie przed upływem co najmniej 6 miesięcy.
  3. Jeśli będziemy przestrzegać diety bardzo dokładnie w ciągu 13 dni, można do niej nie wracać przez kolejne 2 lata, ze względu na silny wstrząs metaboliczny.
  4. W diecie kopenhaskiej można stosować wołowinę, jagnięcinę, łososia lub piersi z kurczaka.
  5. W 13-dniowym okresie odchudzania można używać czosnku, oregano lub pieprzu, czy innych przypraw, jednak całkowicie należy wyeliminować sól.
  6. Dopiero po 13 dniach diety można zacząć jeść normalnie, jednak z umiarem i rozsądkiem. Zaleca się jeden lub dwa dni w tygodniu wracać do bardziej rozsądnego odżywiania.
  7. W czasie trwania diety kopenhaskiej należy unikać wszelkich zajęć, związanych z intensywną aktywnością fizyczną, ze względu na bardzo niskie spożycie kalorii.

Jadłospis diety kopenhaskiej

Ponadto, sprawdź cały plan jedzenia na 13 dni trwania diety. Musisz go ściśle przestrzegać, jeśli chcesz stracić więcej niż kilka kg w jedynie 2 tygodnie!

 

Dzień 1

Śniadanie: duży kubek czarnej herbaty lub kawy + 1 łyżeczka cukru (obowiązkowa).

Obiad: jako na twardo + 200 g mrożonego szpinaku gotowanego w wodzie + średni pomidor.

Kolacja: 100 g wołowiny z grilla + sałata z sosem cytrynowym.

 

Dzień 2

Śniadanie: duży kubek czarnej herbaty lub kawy + 1 łyżeczka cukru (obowiązkowa).

Obiad: 150 g szynki + 1 beztłuszczowy jogurt.

Kolacja: 100 g wołowiny z grilla + sałata z cytryną + jeden owoc wg Twojego wyboru.

 

Dzień 3

Śniadanie: duży kubek czarnej herbaty lub kawy + 1 łyżeczka cukru (obowiązkowa) + kromka tostu.

Obiad: 2 jajka na twardo + plasterek szynki + średni pomidora + szpinak.

Kolacja: porcja selera i zupy pomidorowej + owoc wg swojego wyboru.

 

Dzień 4

Śniadanie: duży kubek czarnej herbaty lub kawy + 1 łyżeczka cukru (obowiązkowa) + kromka tostu.

Obiad: 200 ml soku pomarańczowego lub jabłko + jogurt bez tłuszczu.

Kolacja: jajko na twardo + duża starta marchewka + 100 ml twarogu.

 

Dzień 5

Śniadanie: NIC.

Obiad: 150 g łososia z cytryną, który można przygotować z łyżeczką masła.

Kolacja: 100 g wołowiny z grilla + sałata i trochę selera.

 

Dzień 6

Śniadanie: duży kubek czarnej herbaty lub kawy + 1 łyżeczka cukru (obowiązkowa) + kromka tostu.

Obiad: 1 jajko na twardo + jedna starta marchewka.

Kolacja: 150 g piersi z kurczaka z grilla lub gotowanej + sałata z sosem cytrynowym.

 

Dzień 7

Śniadanie: duży kubek czarnej kawy lub herbaty. BEZ CUKRU!

Obiad: NIC. Wystarczy pić dużo wody!

Kolacja: 200 g kotleta wołowego z grilla + jabłko.

 

Dzień 8

Śniadanie: duży kubek czarnej herbaty lub kawy + 1 łyżeczka cukru (obowiązkowa).

Obiad: 2 jajka na twardo + pomidor + 200 g mrożonego szpinaku gotowanego w wodzie.

Kolacja: 200 g wołowiny z grilla + sałata z sosem cytrynowym.

 

Dzień 9

Śniadanie: duży kubek czarnej herbaty lub kawy + 1 łyżeczka cukru (obowiązkowa).

Obiad: kawałek szynki + jogurt bez tłuszczu.

Kolacja: 200 g wołowiny z grilla + sałata z sosem cytrynowym.

 

Dzień 10

Śniadanie: duży kubek czarnej herbaty lub kawy + 1 łyżeczka cukru (obowiązkowa) + kromka tostu.

Obiad: kawałek szynki + 2 jajka na twardo + sałata z sosem cytrynowym.

Kolacja: porcja selera i zupy pomidorowej + owoc wg swojego wyboru.

 

Dzień 11

Śniadanie: duży kubek czarnej herbaty lub kawy + 1 łyżeczka cukru (obowiązkowa) + kromka tostu.

Obiad: 200 ml soku pomarańczowego lub jabłko + jogurt beztłuszczowy.

Kolacja: dwa jajka na twardo + duża starta marchewka + 200 ml twarogu.

 

Dzień 12

Śniadanie: starta marchew z cytryną. NIC WIĘCEJ!!!

Obiad: 200 g łososia pieczonego z cytryną lub z grilla z łyżeczką masła.

Kolacja: 200 g wołowiny z grilla + sałata z selera i bez dressingu.

 

Dzień 13

Śniadanie: duży kubek czarnej herbaty lub kawy + 1 łyżeczka cukru (obowiązkowa) + kromka tostu.

Obiad: 2 jajka na twardo + jedna starta marchew z cytryną.

Kolacja: 250 g piersi z kurczaka + sałata z sosem cytrynowym.

 

Najważniejsze by pamiętać, że dieta kopenhaska to rodzaj diety metabolicznej, dlatego należy trzymać się ścisłych zasad. Nie powinno się udać i psuć wszystkiego udając przed sobą, że można trochę oszukać. Warto potem jeść rozsądnie i zdrowo!

 

→   →   →   Pobierz jadłospis diety kopenhaskiej w PDF   ←   ←   ←

 

 

Jeden komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *