Ćwiczenia na cellulit – jazda na rowerze kontra inne aktywności

ćwiczenia na cellulit

Ćwiczenia to niezbędny element każdej terapii antycellulitowej. Które z nich są skuteczne i które warto wykonywać? Przedstawiamy najważniejsze aspekty aktywności ruchowej podczas walki ze skórką pomarańczową!

Chcesz pozbyć się cellulitu? Nie lubisz jednak monotonnych ćwiczeń na podłodze? A zajęcia w klubie fitness to dla ciebie strata czasu? Przesiądź się na rower, by przekonać się, że to skuteczne „ćwiczenie” na cellulit. Jazda rowerowa łączy w sobie wiele zalet. Ale jak na tle innych forma aktywności wypada rower? Czy rzeczywiście przynosi oczekiwane rezultaty?

Rower na cellulit?

Okazuje się, że jazda na rowerze ma sporo walorów. Nie tylko pozwala na poznanie okolic, ale również na kształtowanie naszej sylwetki. Wycieczki rowerowe doskonale odchudzają oraz poprawiają pracę serca. A to dlatego, że jazda na rowerze należy do ćwiczeń aerobowych (znanych również jako trening cardio).

Taki rodzaj treningu polega na wykonywaniu średnio zintensyfikowanych ćwiczeń przez długi czas (co najmniej trzydzieści minut). Podczas takiego wysiłku nasze serce zmuszane jest do większej pracy, ponieważ nasz organizm potrzebuje sporej dawki tlenu. Tkanka tłuszczowa spala się wyłącznie w tlenowych warunkach, a więc trening cardio doskonale sprzyja odchudzaniu, a więc i redukowaniu cellulitu.

Oczywistą sprawą jest, że podczas jazdy to przede wszystkim nasze nogi muszą najbardziej się „napracować”. Z tego też powodu to właśnie kończyny dolne najszybciej odchudzają się i znika z nich cellulit. Warto również wiedzieć, że dzięki jeździe na rowerze skurcze włókien mięśniowych powodują to, iż naczynia krwionośne zmuszane są do pracy, co zapobiega powstawaniu żylaków. Warto również wiedzieć, że podczas takiej wycieczki rowerowej pracują nie tylko nogi. Ćwiczymy również plecy, ręce oraz mięśnie brzucha. Dzięki temu i z tych partii ciała możemy pozbyć się skórki pomarańczowej.

Na wycieczki rowerowe powinny skusić się osoby z nadwagą, u których cellulit przybiera zaawansowane postaci. Jeżeli będziemy jeździć powoli, wówczas możemy stracić nawet 300 kcal. Z kolei jadąc w średnio szybkim tempie, możemy zrzucić nawet 600 kcal. Jeżeli będziemy przemieszczać się po pagórkach i nierównym terenie, wówczas ilość spalanych kalorii znacznie ulegnie podwyższeniu.

Jeżeli pogoda nie sprzyja jeździe na rowerze (choć i są tacy, którym deszcz wcale nie przeszkadza), można skorzystać z rowerów stacjonarnych. Co prawda nie będzie to to samo, aczkolwiek i za sprawą takiego treningu uda się nam zredukować cellulit – przede wszystkim z nóg. Dzięki takim ćwiczeniom dodatkowo wyrzeźbimy łydki.

Inne ćwiczenia na cellulit

Czy inne formy aktywności są równie skuteczne jak jazda na rowerze? I tak, i nie – w zależności od tego, jaki rodzaj wysiłku wybierzemy.

Jeżeli chcemy pozbyć się skórki pomarańczowej, warto wybrać się do klubu fitness. Szeroka oferta sprawia, że ćwiczeń na cellulit mamy w bród. Każdy może wybrać dla siebie coś odpowiedniego. Jeżeli chcemy pozbyć się skórki pomarańczowej można zdecydować się na różne formy aerobicu. Pozbyć się cellulitu można za pomocą ćwiczeń stanowiących połączenie elementów tradycyjnego aerobicu z elementami tańców latynoamerykańskich. Cellulit na udach zlikwidują ćwiczenia na stepach (niewysokich platform).

Zrzucić tkankę tłuszczową, a tym samym pozbyć się cellulitu możemy dzięki bieżni. Taki rodzaj zajęć również może odbywać się w klubie fitness. Okazuje się, że bieżnia to doskonały sposób na pozbycie się grudek zbitego tłuszczu, a więc skórki pomarańczowej. Za pomocą specjalnego mini-komputera można regulować oraz sterować intensywnością treningu.

Cellulitu można pozbyć się także w domowym zaciszu. Wystarczy zakupić płytę z ćwiczeniami antycellulitowymi i przystąpić do działania. Spośród takich ćwiczeń znajdziemy ćwiczenia na cellulit na udach, biodrach, pośladkach czy brzuchu. Na cellulit na udach polecane są przysiady, wypady czy opuszczanie i podnoszenie nóg. Z kolei na cellulit na brzuchu doskonale nadają się ćwiczenia z serii Aerobicznej Szóstki Weidera. Można oczywiście wykonywać tradycyjne brzuszki w różnych modyfikacjach. Na cellulit na pośladkach również dobrze robią przysiady czy wypychanie bioder w górę z pozycji leżącej. Na cellulit na biodrach skuteczne będą obszerne krążenia biodrami albo „odwrócony scyzoryk”.

Podsumowanie

Jazda na rowerze sprzyja redukcji cellulitu. Dlatego też, jeżeli mamy taką możliwość, zamiast siedzieć w domu i wykonywać monotonne ćwiczenia na podłodze, możemy wybrać się na interesującą wycieczkę rowerową. Taki wypad doskonale pozbawi nas uporczywej skórki pomarańczowej, jak i doda zdrowia.

Inne formy aktywności są również polecane. Czy to jogging, czy marszobiegi, czy ćwiczenia na podłodze (brzuszki, krążenia bioder, przysiady, wypady, odwodzenie nóg) doskonale poradzą sobie z cellulitem. Jak mawiają – wszystkie chwyty dozwolone, by tylko celowały w to, czego najbardziej się wstydzimy – cellulit.

Niezależnie od tego, jaką formę ruchu wybierzemy, należy pamiętać, by ćwiczenia na cellulit były wykonywane systematycznie. Najlepiej jeśli będziemy aktywni codziennie przez co najmniej czterdzieści minut. Jeżeli nie będziemy oszukiwać, wówczas na efekty wcale długo nie trzeba będzie czekać.

Informacje o Maria Kaszubowicz

Interesuję się zdrowym stylem życia, dietami, ćwiczeniami fizycznymi, testowaniem kosmetyków naturalnych oraz sposobami na pozbycie się cellulitu.

Zobacz wszystkie artykuły Maria Kaszubowicz →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *