Aqua pilates
Aqua pilates to wspaniałe ćwiczenia dla dobrej kondycji i samopoczucia

Aqua pilates stał się w ostatnim czasie jednym z bardziej popularnych sposobów wykonywania ćwiczeń, które pozwalają odciążyć układ kostny i mięśnie. Dzięki wyporności wody ciało jest lżejsze, a wykonywane ćwiczenia pozwalają w łagodny sposób poprawiać ogólną kondycję fizyczną. Sprawdźmy na czym polega i dlaczego warto z niego korzystać.

Pilates to zestaw ćwiczeń, który został stworzony przez Josepha Pilatesa już na początku XX wieku. Dzięki zajęciom pilates możemy rozciągnąć, uelastycznić oraz wzmocnić mięśnie naszego ciała, a także poprawić kondycję, równowagę i świadomość własnego organizmu. Aqua pilates to ćwiczenia pilates, które wykonuje się w wodzie. Zajęcia takie mogą wykonywać niemalże wszyscy – osoby po wypadkach, osoby starsze, kobiety w ciąży czy osoby borykające się z problemami ze stawami czy kręgosłupem. Wiadomo również doskonale, że każdy ruch sprzyja zdrowiu, a także wyzwala w organizmie ważne dla samopoczucia substancje. Z tego powodu ten rodzaj aktywności fizycznej może być wyjątkowo pomocny dla osób z ograniczeniami w zakresie wykonywania innego rodzaju ćwiczeń.

Aqua pilates na wzmocnienie mięśni

Ćwiczenia w wodzie przyczyniają się do wzmocnienia tzw. mięśni głębokich, które znajdują się przy kręgosłupie, doskonale go stabilizując. Do wzmocnienia mięśni przyczynia się wykonywanie ruchów od środka na zewnątrz oraz pokonywanie oporu stawianego przez wodę. Ponadto, konieczność utrzymywania równowagi w wodzie powoduje wzmocnienie mięśni pleców oraz brzucha. Aqua pilates to także idealny trening dla mięśni nóg, ponieważ podczas wykonywania krążeń, jedna noga utrzymuje równowagę, a druga ćwiczy pokonując opór wody.

Efektywność zajęć aqua pilates

Jedną godzinę zajęć w basenie porównuje się do efektów, jakie można osiągnąć ćwicząc dwie godziny na sali. Dzieje się tak za sprawą oporu, jaki stawia woda przy wykonywaniu ćwiczeń ruchowych. Wówczas mięśnie pracują intensywniej, niż na tradycyjnym treningu. Jednak wykonywane ruchy wymagają mniej wysiłku, dzięki sile wyporu wody.

Polepszenie koncentracji i świadomości ciała

Zajęcia aqua pilates prowadzi się w rytm muzyki. Ćwiczenia należy wykonywać powoli, płynnie oraz zgodnie z oddechem. Dzięki stałemu rytmowi, jaki towarzyszy ćwiczeniom w wodzie, poprawia się świadomość własnego ciała. Należy być skoncentrowanym przez cały trening, by dobrze wykonywać konkretne ćwiczenia.

Lepsza koordynacja ruchowa

Zajęcia aqua pilates poprawiają koordynację oraz równowagę. Ruchy wykonuje się powoli, jednak bardziej świadomie. Ćwiczenia w wodzie wpływają także pozytywnie na postawę sylwetki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here