nawyk podjadania
Podjadanie pomiędzy posiłkami nie jest korzystne dla naszego zdrowia

Nawyk podjadania niewątpliwe znacznie utrudnia osiąganie zamierzonych celów w zakresie odchudzania, budowania lepszej kondycji i dobrego samopoczucia. Warto nauczyć się z nim walczyć, a po kilku tygodniach powinniśmy zauważyć pierwsze efekty. Na co zatem warto zwrócić szczególną uwagę i w jaki sposób utrzymać właściwą dietę.

Każdy z nas przyzna, że jedzenie, smakowanie, degustowanie należy do wielkich przyjemności w życiu człowieka. Poza tym jedzenie jest konieczne, aby móc żyć. Spożywane przez nas pokarmy zapewniają m.in. prawidłową pracę serca, właściwą temperaturę naszego ciała, czy wspierają układ krwionośny. Zawarte w jedzeniu składniki odżywcze umożliwiają pracę wszystkich narządów znajdujących się w ciele człowieka. W znacznym stopniu wpływają również na naszą sferą psychiczną. Lecz istnieje różnica pomiędzy zdrowym jedzeniem, a objadaniem się. Objadanie prowadzi do nadwagi, a następnie do otyłości. Tyciu sprzyja także nawyk podjadania pomiędzy posiłkami.

Nawyk podjadania – Jak to się dzieje że tyjemy

Podjadamy pomiędzy posiłkami z różnych powodów. Oto kilka z nich:

  • jesteśmy częstowani przez innych,
  • skubiemy coś w domu mimo chodem,
  • konsumujemy resztki po dzieciach,
  • opychamy się podczas oglądania telewizji,
  • chrupiemy przy książce i komputerze,
  • nie stronimy od przypadkowo napotkanych lokali serwujących szybkie dania.

Oto tylko niektóre z sytuacji, w których najczęściej nie trzymamy się własnych reguł. Wszystkie one świadczą o naszej słabości, gdyż często nie potrafimy się powstrzymać, czyli kontrolować swojego zachowania. I choć po podjedzeniu nie czujemy satysfakcji, a czasem mamy nawet wyrzuty sumienia, to jednak nadal to robimy, nie wyciągając właściwych wniosków. Problemem jest brak rozwagi i silnej woli, które uniemożliwiają trzymanie zdrowej diety i osiąganie zamierzonych celów.

Dlaczego warto zmieniać nawyki żywieniowe

W takiej sytuacji należy popracować nad wyeliminowaniem złych nawyków żywieniowych. Jest to możliwe, gdyż człowiek jest w stanie wykształcić w sobie zarówno dobre, jak i złe nawyki. Wystarczy tylko rozpocząć od regularnych posiłków z jednoczesnym wewnętrznym zakazem podskubywania pomiędzy posiłkami, czy zjadania resztek po dzieciach. A także opychania się podczas korzystania z mediów i zastąpienia kalorycznych przekąsek na rzecz warzyw i owoców. Warto również skorzystać z omijania lokali serwujących szybkie dania, które nęcą nas swoim wyglądem, smakiem i zapachem. Lecz w efekcie są bardzo kaloryczne i nie zawsze zdrowe dla naszego organizmu.

Po zastosowaniu powyższych wskazówek na pewno efekt będzie murowany. Bardzo szybko, bo już po tygodniu, zauważymy pozytywny skutek. Nawet nie sprawdzając wagi swojego ciała, która na pewno drgnie w dół, zauważymy jej ubytek po codziennie ubieranej garderobie, która zacznie być luźna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here