zielona kawa

Zielona kawa dla utraty wagi

Zielona kawa coraz częściej stanowi jeden z podstawowych składników preparatów odchudzających i przeciwcellulitowych. Na całym świecie posiada niezliczone ilości zwolenników. Czy słusznie?

Kofeina zawsze miała złą reputację. Ostatnie badania wydają się jednak sugerować, że szkodliwość może być tylko połową prawdy. Czysty ekstrakt z nasion zielonej kawy szybko zyskuje opinię jednego z najbardziej skutecznych produktów odchudzających dostępnych obecnie na rynku. Poza utratą masy ciała (więcej o tym później), nasiona zielonej kawy mają także inne zalety.

Czy poranny kubek kawy jest zdrowy?

Nie całkiem. W zależności od ilości, może mieć wpływ na absorpcję niektórych składników mineralnych, m.in witaminę K, magnes, mangan, chrom, niacyny i substancje antyoksydacyjne. Proces prażenia znacznie zmniejsza właściwości przeciwutleniające.

Jeśli pijesz jedną filiżankę kawy dziennie, prawdopodobnie jest w porządku. Kiedy zaczynasz pić więcej niż jedną filiżankę zwiększa się kwasowość i można zaszkodzić nadnerczom.

Więc co to tak naprawdę dają nasiona zielonej kawy?

Kawa, którą pijemy jest prażona w temperaturze ok. 245º C, która zmienia barwę, zapach i smak. Palona kawa może powodować niepokój i problemy z ciśnieniem krwi, a także może powodować lub pogłębić zaburzenia rytmu serca.

Ale najważniejszą wadą podczas prażenia jest usunięcie kwasu chlorogenowego, środka ułatwiającego naturalną utratę wagi, który jest najbardziej korzystną substancją nasion zielonej kawy. Kwas chlorogenowy pomaga spalać tłuszcz i likwidować cellulit. Spowalnia on uwalnianie cukru do krwi, a gdy nie masz nadwyżki cukru we krwi, nie odkłada się tłuszcz.

4 zalety ekstraktu z nasion zielonej kawy

  1. Utrata masy ciała

Zielona kawa zyskała popularność ze względu na niesamowite zdolności do stymulowania utraty masy ciała. Badania przeprowadzone na 16 otyłych młodych dorosłych, przyjmujących różne dawki ekstraktu z nasion kawy zielonej, skutkowały średnio utratą około 16% tkanki tłuszczowej w 22 tygodnie. W badaniu ponad 35% tych, którzy w nich uczestniczyło, straciło 5% masy ciała.

  1. Pomaga obniżyć poziom cukru we krwi

Zielona kawa może czasami obniżać poziom cukru we krwi, co z kolei może obniżyć ryzyko wystąpienia cukrzycy typu II. W podwójny losowym badaniu, przeprowadzonym na University of Illinois, wykazano, że zielona kawa ma zdolność do wspomagania spalania w tłuszczu, przy jednoczesnym obniżeniu poziomu glukozy we krwi.

  1. Pomaga obniżyć ciśnienie krwi

Liczne badania dowiodły, że ekstrakt z zielonej kawy jest skuteczny w obniżaniu ciśnienia krwi. W badaniu 17 pacjentów z hipoglikemią wykazano, że po zażyciu ekstraktu z nasion zielonej kawy, 13 spośród 17 pacjentów miało niższe ciśnienie krwi. Dawka około 800 mg okazała się bardzo skuteczna w obniżaniu ciśnienia.

  1. Silny przeciwutleniacz

Składniki zielonej kawy posiadają wiele właściwości przeciwutleniających. Kwas chlorogenowy jest odpowiedzialny za większość tych działań. Jeżeli dana osoba suplementuje 400 mg zielonej kawy, spożywa 50% dziennego zapotrzebowania na składniki przeciwutleniające.

Na co zwrócić uwagę?

Upewnij się, że produkt zawiera tylko czysty ekstrakt z nasion kawy i nie zawiera żadnych dodatków, środków wiążących, wypełniaczy lub celulozy. Można znaleźć czysty ekstrakt w intrenecie lub lokalnym sklepie ze zdrową żywnością.

Według dr Lindsey Duncan, należy przyjmować 800 mg, dwa razy dziennie, pół godziny przed posiłkiem.

Inne formy odchudzania: Oczywiście, aby wystąpiły znaczące rezultaty, należy zadbać także o dietę i ruch. Nasiona zielonej kawy nie są produktem cudem, to tylko narzędzie, aby pomóc Ci w wysiłkach utraty zbędnych kilogramów.

 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *