omega 3
Kwasy omega 3 są niezwykle ważne dla zachowania odpowiednio zbilansowanej diety

Kwasy omega 3 są uznawane za jedną z najwspanialszych substancji odżywczych, niezbędnych do prawidłowego rozwoju. Mają one również niebagatelne znaczenie w walce z cellulitem. Koniecznie dowiedz się jakie…

Skoro już poruszyłam temat kwasów tłuszczowych omega 3 pozwolę sobie na krótką kontynuację. Od paru miesięcy zwracam baczną uwagę właśnie na spożycie kwasów i muszę stwierdzić, że moja skóra wygląda znacznie lepiej, w tym sezonie jeszcze w ogóle nie chorowałam (miałam jedynie katar!), a co najważniejsze na mojej skórze praktycznie w ogóle nie pojawiają się ostatnio żadne pryszcze, nie mam też problemu z jej nawilżeniem i natłuszczeniem. Pomimo sezonu grzewczego bez jakichś szczególnych zabiegów moja skóra prezentuje się naprawdę nieźle.

Kwasy omega 3 w zdrowej diecie

Wydaje mi się, a właściwie jestem przekonana, że zawdzięczam to rybom, siemieniu lnianemu i kwasom omega 3 zjadanym w postaci suplementów. Te ostatnie stosuję dorywczo, zamiennie: olej z rekina, olej z kryla i tran z dorsza. Kwasy tłuszczowe omega 3 to zdrowe tłuszcze dzięki którym zachowujemy zdrowie i urodę, a ostatnio mówi się o nich coraz częściej dlatego, że stwierdzono iż cierpimy na permanentny ich niedobór, a właściwie bardziej na brak równowagi pomiędzy spożyciem kwasów omega 3 i omega 6. Tych ostatnich zjadamy za dużo. Z czego to wynika?

Zjadamy zbyt mało ryb i zbyt mało dobrych tłuszczów, wystarczy wspomnieć, że w oliwie z oliwek stosunek kwasów omega 3 do omega 6 wynosi 0,08, ale już w maśle (uwaga!) 0,64 tj. znacznie więcej niż wynoszą zalecane proporcje (na jedną część omega 3 powinno przypadać 3 części omega 6, w maśle proporcje te wynoszą 1 do 1,5, w oliwie 1 do 13 sprawdźcie tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Kwasy_t%C5%82uszczowe_omega-3 ). Przestawienie się na masło naprawdę nie jest więc takim złym pomysłem.

Omega 3 dla skóry

Ja osobiście zwróciłam uwagę na kwasy po tym, jak przeczytałam gdzieś, że to jeden z najlepszych pokarmów dla skóry. Okazuje się, że kwasy tłuszczowe omega 3 wyjątkowo dobrze regenerują nasz zewnętrzny pancerz, są bardzo silną bronią w leczeniu takich chorób jak liszaje, łuszczyca czy wszelkiego rodzaju egzemy.

Jeśli tylko macie jakieś problemy skórne koniecznie zwiększcie podaż tych kwasów. Najlepiej w diecie, w ostateczności sięgnijcie po najlepsze suplementy – jak je wybierać? Z tym może być problem, na pewno warto je różnicować, ja osobiście polecam szczególnie olej z kryla i olej z rekina, co lepsze produkty tego typu znajdziecie w rankingu produktów omega 3 (do którego prowadzi odsyłacz).

Uwaga: aby zauważyć pozytywne efekty należy stosować suplementację (lub dietę bogatą w omega 3) przez co najmniej trzy a nawet sześć miesięcy.

Nie tylko skóra się odwdzięczy

Odwdzięczy się cały organizm, a to dlatego, że kwasy Omega 3 biorą udział w większości (o ile nie wszystkich) procesów metabolicznych, bez nich „siada” cała nasza biochemia. W razie niedoboru tych kwasów momentalnie dochodzi do zaburzenia pracy układu odpornościowego, zwiększa się przez to zagrożenie stanami zapalnymi i faktycznie w ciele osób, u których pojawiają się takie niedobory, dochodzi do zmian zapalnych o bardzo szerokim spektrum.

Nie bez powodu mówi się, że kwasy omega 3 są najlepszym środkiem profilaktycznym w przypadku chorób nowotworowych, chorób układu naczyniowo – sercowego, chorób skórnych (o nich już wspomniałam) oraz metabolicznych z otyłością włącznie.

Proponuję wam poczytać nieco więcej o tych kwasach, dzięki temu przekonacie się jak ważną rolę spełniają, a żeby ich nie zabrakło w diecie naprawdę nie trzeba wiele, suma summarum nawet najdroższe suplementy z tymi kwasami (polecane przeze mnie olej z kryla, ew. z rekina, a uzupełniająco raz na jakiś czas tran z dorsza) też nie kosztują zbyt wiele.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here